Profesjonalna obsługa pacjenta
I. CELE SZKOLENIA:
• Doskonalenie umiejętności kontrolowania rozmowy bezpośredniej oraz telefonicznej w trudnych sytuacjach
• Zrozumienie potrzeb klienta i jego perspektywy w trudnej sytuacji
• Poznanie typologii klienta “trudnego” ze względu na zachowanie
• Nabycie umiejętności prowadzenia trudnych rozmów w sposób asertywny
• Poznanie sposobów rozwiązywania sytuacji konfliktowych i reklamacyjnych w kontakcie z klientem
• Weryfikacja własnych mocnych/słabych stron w kontakcie z klientem
• Poznanie Technik sprzedaży/do sprzedaży usług
• Trening sprzedaży kart podarunkowych/pakietów usług wg aktualnej oferty dla pacjenta
• Zwiększanie pozytywnej motywacji i skuteczności działania
• Rozwój umiejętności egzekwowania własnych/organizacji praw bez poczucia winy
II. PROGRAM SZKOLENIA :
1) Profesjonalizm Obsługi Klienta – budowanie autorytetu konsultanta recepcji
• Rozpoznawanie własnego stylu relacji z klientem
• Nastawienie i oczekiwania– klucz do sukcesu
• Obraz firmy prezentowany klientowi
2) Dopasowanie technik oraz stylu rozmowy do typologii klienta „trudnego”
• Klient agresywny – krzyczy, używa wulgaryzmów, przerywa
• Klient roszczeniowy
• Klient nieuprzejmy/obrażający
• Klient ekspert (wszystkowiedzący)
• Jak sami tworzymy „Trudnych klientów”
3) Skuteczna komunikacja w kontakcie bezpośrednim oraz rozmowie telefonicznej
• Autoprezentacja i pierwsze wrażenie: mowa ciała, ton głosu, akcentowanie – co z tego słyszy klient oraz jak to interpretuje
• Komunikacja interpersonalna w kontakcie z pacjentem
• Empatyczne słuchanie
• Budowanie zaufania w kontakcie z Klientem jako klucz do długofalowych relacji oraz tworzenia warunków sprzedaży usług
4) Techniki sprzedaży w obsłudze klienta – skuteczne przekonywanie
• Nie, ale, spróbuj, ponieważ – perswazyjne wytrychy
• CZK – Cecha Zaleta Korzyść – co ja z tego będę miał?
• Truizmy – by uzyskać zgodę
• Technika zadawania pytań metamodelowych jako narzędzie kierowania rozmową
• Radzenie sobie z obiekcjami pacjenta przy do sprzedaży usług
• SCENKI SPRZEDAŻOWE
5) Techniki sprzedaży kart podarunkowych i pakietów usług w oparciu o aktualną ofertę CMEM
• Scenki rodzajowe:
– karty podarunkowe
– pakiety usług
-ubezpieczenie
6) Praktyczny aspekt kontaktu z różnymi typami Klientów
• Osobowość klienta – typy klientów oraz sposoby reagowania i dostrajania się
– Klient typu Lew – przyjacielski i dominujący
– Klient tupu Kobra – wycofany( z dystansem) i dominujący
– Klient typu Ślimak – wycofany (z dystansem) i podporządkowany
– Klient typu Pies – przyjacielski i podporządkowany
7) Reklamacje oraz sytuacje konfliktowe w kontakcie z Klientem
• Sposoby i style rozwiązywania konfliktów oraz reklamacji
• Analiza własnego stylu rozwiązywania konfliktów/reklamacji – TEST
• Rodzaje obiekcji i ich przyczyny
• Etapy radzenia sobie z obiekcjami
• Techniki odpierania obiekcji
8) Zachowania asertywne
• Stawianie granic w kontakcie z Klientem
• Komunikat JA – asertywne wyrażenie własnego zdania
• Technika stopniowania reakcji – technika reagowania w sytuacjach trudnych
• Asertywne przyjmowanie krytyki
• Obrona przed manipulacją i atakami słownymi
9) CASE STUDY – Analiza/superwizja wybranych sytuacji trudnych w obsłudze pacjenta