PROJEKTY REALIZOWANE
Projekt „Poprawa jakości świadczenia usług w jednostkach służby zdrowia” to nowa oferta dla pracowników administracyjnych sektora ochrony zdrowia przygotowana wspólnie przez Uczelnię Techniczno-Handlową im. Heleny Chodkowskiej oraz Centrum Skutecznego Działania.
Celem projektu jest podniesienie kompetencji z obszaru zarządzania w sektorze zdrowia, wśród 396 osób pracowników administracyjnych jednostek sektora służby zdrowia, kadry zarządzającej podmiotami leczniczymi, kadry medycznej posiadającej w zakresie obowiązków funkcje administracyjne oraz pracowników NFZ i jednostek założycielskich podmiotów leczniczych.
W projekcie oferujemy szkolenia z zakresu:
- zarządzania zespołem, obsługi pacjenta oraz komunikacji
(szkolenia: ,,Profesjonalna obsługa pacjenta” -20h, ,,Skuteczna komunikacja wewnętrzna”- 8 h, ,,Zarządzanie zespołem pracowników w służbie zdrowia”- 8 h, ,,Asertywność i rozwiązywanie konfliktów w pracy w sektorze medycznym” -16 h) - rozwoju zdolności analitycznych
(szkolenie ,,Doskonalenie umiejętności analitycznego myślenia” w wymiarze od 4h do 8 h w zależności o gr. docelowej) - audytu wewnętrznego
(szkolenie ,,Audyt wewnętrzny w sektorze ochrony zdrowia” w wymiarze 4 h) - działań antykorupcyjnych
(szkolenie ,,Zachowanie w sytuacjach korupcyjnych” w wymiarze 4 h) - zagadnień prawnych w medycynie ze szczególnym uwzględnieniem dostępu do dokumentacji medycznej oraz odpowiedzialności cywilnej za błędy
(szkolenie ,,Prawo w medycynie” w wymiarze 8 h)
Do udziału w projekcie zapraszamy:
- pracowników administracyjnych mających kontakt z pacjentem np. rejestratorki/rejestratorzy;
- pracowników pionów administracyjnych nie mających kontaktu z pacjentem;
- kadrę zarządzającą podmiotami leczniczymi;
- kadrę medyczną posiadającą w zakresie obowiązków funkcje administracyjne (ordynatorzy, pielęgniarki oddziałowe, itp.);
- pracowników organów założycielskich podmiotów leczniczych oraz NFZ.
Informację o rozpoczęciu rekrutacji podamy w lipcu 2017.
Efekty projektu:
Wsparcie pracowników podmiotów leczniczych doprowadzi do na poprawy efektywności funkcjonowania systemu ochrony zdrowia. Nastąpi to dzięki:
- wzmocnieniu kompetencji interpersonalnych niezbędnych w procesie zarządzania zespołem w służbie zdrowia
- lepszemu zarządzaniu pracownikami o różnym poziomie kompetencji i zaangażowania
- uświadomieniu roli pozytywnego nastawienia do pacjenta w jego obsłudze
- utrwaleniu pozytywnych wzorców w przypadku wystąpienia zjawisk etycznie wątpliwych (korupcyjnych)
- wypracowaniu zachowań w przypadku znalezienia się w sytuacji korupcyjnej
- usprawnieniu zarządzania dokumentacją (w tym zwłaszcza medyczną)
- uświadomieniu praw pacjenta i jego rodziny w dostępie do dokumentacji medycznej oraz przekazywaniu informacji o wzorcowym prowadzeniu dokumentacji medycznej
- uświadomieniu korzyści z rozwiązywania sytuacji konfliktowych w sposób bezpośredni, otwarty i nastawiony na rozwiązanie
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wartość projektu wynosi 835 473,50 zł, natomiast kwota dofinansowania – 810 409,26 zł.
