Zapraszamy na szkolenie otwarte z zakresu Skuteczna sprzedaż.
Koszt: 1790zł netto/ osoba
W cenie: udział w dwudniowym szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikat, catering, obiad dwudaniowy.
Prowadzenie: Wojciech Walla – trener z wieloletnim doświadczeniem w sprzedaży. Praktyk z wspaniałym podejściem do grupy.
Forma: Warsztat praktyczny w małej grupie (indywidualne podejście, możliwość konsultacji w zakresie konkretnych przypadków). Będzie praktycznie i warsztatowo!
Dla kogo: handlowcy, sprzedawcy, kierownicy działów handlowych, osoby, które chcą poszerzyć wiedzę i umiejętności w zakresie m.in. nawiązywania kontaktu z klientem, diagnozy potrzeb sprzedażowych, prezentacji oferty, odpowiadania na obiekcje, finalizacji sprzedaży.
Skuteczna sprzedaż
Skuteczna i efektywna sprzedaż w większości przypadków zależy od umiejętności i kompetencji sprzedawcy. Liczy się nie tylko znajomość produktu, umiejętność negocjacji i rozpoznania potrzeb klienta, ale i sprzedażowy savoir-vivre.
Nasze szkolenia dedykowane są osobom, które chcą zdobyć praktyczne umiejętności związane z techniką sprzedawania i oferowania produktów, w tym: skuteczna komunikacja podczas rozmowy telefonicznej i spotkania z klientem, prowadzenie i zamykanie procesu sprzedażowego oraz techniki utrzymania długofalowych relacji z klientami. Rozwój podstawowych elementów decydujących o sprzedaży produktu przy pełnej satysfakcji klienta to tylko niektóre z celów naszego szkolenia. Sprzedaż i praca z klientami wymaga szczególnego podejścia i kompetencji interpersonalnych. Podczas zajęć warsztatowych nasi trenerzy opowiedzą o niezbędnych narzędziach do realizacji celów sprzedażowych, przedstawią korzyści dla firmy i korzyści dla samych pracowników. Program szkolenia obejmuje m.in. takie elementy jak profesjonalna obsługa klienta, budowanie pozytywnych relacji, sprzedaż przez telefon, planowanie i organizowanie procesu sprzedażowego, skuteczne negocjacje i wiele innych. Nasze szkolenia oparte są na zdobywaniu praktycznych umiejętności. Podczas warsztatów wykorzystujemy interaktywne techniki aktywizujące uczestników, m.in. burze mózgów, dyskusje i gry symulacyjne. Dzięki temu uczestnicy naszych szkoleń nie tylko zdobywają cenne umiejętności, które pomagają w życiu zawodowym, ale i świetnie się przy tym bawią, a czas spędzony na szkoleniu to czysta przyjemność. Zapraszamy do współpracy!
Cele szkolenia
• Zdobycie umiejętności rozpoznawania potrzeb klienta
• Nabycie umiejętności dostosowywania ofert do indywidualnych potrzeb klienta
• Zdobycie wiedzy na temat efektywnego realizowania procesu sprzedaży
• Nabycie umiejętności kreowania relacji interpersonalnych oraz handlowych z klientami
• Zdobycie umiejętność pozyskiwania klienta
• Nabycie wiedzy na temat etycznego podejścia do klienta
• Nabycie umiejętności zamykania sprzedaży
• Zdobycie umiejętności reagowania na zastrzeżenia
• Zdobycie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych rozmów handlowych
Korzyści
Uczestnicy po przebytym szkoleniu:
• Będą rozpoznawać potrzeby klientów
• Zdobędą praktyczne umiejętności pozwalające na dopasowanie własnych zachowań do zachowań klienta
• Będą potrafili skutecznie komunikować się podczas rozmowy telefonicznej i spotkania z klientem
• Będą potrafili prowadzić i zamykać proces sprzedażowy
• Będą znali techniki nawiązania i utrzymania kontaktu z klientem
Program szkolenia
1) Efektywny handlowiec
• Cechy efektywnych handlowców
• Ja jako handlowiec
• Cele do osiągnięcia w pracy przedstawiciela handlowego
– Zasady określania celów
• Dopasowywanie się do różnych zachowań rozmówców
• Taktyki kupującego a taktyki sprzedającego
• Parafraza – sposób pozwalający na podsumowanie ustaleń
2) Czym jest profesjonalna obsługa klienta?
• Pozytywny język- pozytywna obsługa
• Nastawienie – klucz do sukcesu
• Profesjonalny pracownik
• Najczęściej popełniane błędy podczas rozmowy handlowej
3) Uświadomienie sobie potrzeb klienta
• Przyczyny dla których ludzie kupują
• Poznanie narzędzi pozwalających sprecyzować potrzeby klienta
• Czego konkretnie Panu trzeba? – potęga pytań
• „Co ja z tego będę miał?” – język korzyści
4) Budowanie relacji z klientem
• Skuteczna komunikacja
– Komunikaty niewerbalne
– Płapki komunikacji
– 3 najważniejsze kanały komunikacji międzyludzkiej
• Autoprezentacja w budowaniu relacji
• Techniki wywierania wpływu i zadawania pytań
• Trafne spostrzeganie i ocena innych
5) Sprzedaż przez telefon
• Struktura rozmowy telefonicznej
• Zasady powitania, umiejętność nawiązania i podtrzymywania rozmowy
• Techniki wywierania pozytywnego wpływu
• Bariery psychologiczne w sprzedaży przez telefon
• Trudności rozmowy telefonicznej
• Błędy w rozmowach telefonicznych
6) Planowanie i organizowanie procesu sprzedaży w pracy przedstawiciela handlowego
• Ustalanie priorytetów i planowanie zgodnie z nimi pracy
• Zasada PARETO
• Zasada Eisenhowera
• „Okna sprzedażowe” – kiedy i w jakich porach rozmawiać z klientem telefonicznie oraz jak planować wizyty u klienta
7) Rozmowa handlowa
• Etapy rozmowy handlowej
• Język korzyści w sprzedaży
• Prezentacja oferty
• Błędy w obsłudze klienta
• Metody argumentacji cenowej
• Sterowanie przebiegiem kontaktu z klientem
8) Prezentacja oferty handlowej
• Skuteczne argumentowanie
• Wzmacnianie cech uznanych przez klienta za kluczowe
• Dopasowanie oferty do potrzeb klienta
• Techniki efektywnego sposobu sprzedaży
• Usuwanie wątpliwości
9) Skuteczne negocjacje
• Cele negocjacyjne
• BATNA
• Radzenie sobie z trudnościami negocjacyjnymi
10) Podtrzymanie kontaktu z klientem
• Uświadomienie sobie czynników podwyższających i obniżających emocje
• Stworzenie ofert, które oprócz informowania, sprzedają
• Stosowanie trafnych argumentów
11) Sytuacje trudne podczas sprzedaży
• Techniki radzenia sobie z trudnymi pytaniami
• Techniki przełamywania obiekcji i sprzeciwów klienta – technika „tak i dlatego”
• Sposoby odpierania zarzutów w sposób profesjonalny
• Radzenie sobie z trudnymi, agresywnymi zachowaniami klientów
12) Zamykanie rozmów bezpośrednich i telefonicznych
• Metody rozwiewania wątpliwości klienta
• Techniki ułatwiające klientowi podjęcie decyzji
• Rozpoznawanie sygnałów gotowości do zakupu
• Zamykanie transakcji – typy zamknięć i sposoby finalizacji
13) Podsumowanie